DIMECRES 11 DE JUNY. 19 HORES
BIBLIOTECA JORDI RUBIÓ
ALTERNATIVES PEL TRANSPORT PÚBLIC DEL BAIX LLOBREGAT
- Luis Pérez. Tinent d'Alcalde de l'Ajuntament de Sant Boi
- Lluís Moreno. Vicepresident del Consell Comarcal i President d'ICV del Baix Llobregat
- Lluís Carrasco. membre de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP)
--------------------------------
I aquest és el text de la moció que hem presentat per ser debatuda en el proper Ple Municipal:
MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL D’ICV-EUiA PER DEMANAR LA PROLONGACIÓ DE LA L3 FINS A SANT BOI I LA CREACIÓ D’UNA NOVA LÍNIA C3 DE RODALIES DE CORNELLÀ-CASTELLDEFELS
Atès que en data 20 de febrer de 2008, la Generalitat de Catalunya ha exposat el primer document públic sobre les diferents alternatives de perllongament de la L3 de Metro fins a Sant Feliu de Llobregat. Aquest document ha estat elaborat a instàncies del DPTOP i se sotmet a consulta per determinar si cal o no el projecte esmentat a avaluació d’impacte ambiental.
Atès que creiem que no es pot deslligar la definició de la prolongació de la L3 del Metro del traçat de la futura línia C3 de Rodalies Renfe, que ha d’unir les dues ribes del Llobregat. En aquest sentit, es planteja una proposta conjunta de les dues línies de transport públic ferroviari per presentar en el proper debat del PDI 2008-2015.
Atès que pel que fa a la futura línia C3 de Rodalies Renfe, creiem que no té sentit un traçat que va de Cornellà a Sant Boi passant de forma innecessària per Sant Joan i Sant Feliu. És una prolongació que amenaça de forma seriosa la seva viabilitat com a alternativa al vehicle privat, ja que el temps de viatge s’incrementa de forma alarmant en relació al traçat més eficient, unint Cornellà i Sant Boi amb el recorregut més recte i curt possible. A més de millorar l’eficiència del transport i convertir-lo en autèntica alternativa a la circulació en superfície, la reducció dràstica de traçat permet una inversió més racional en la línia L3 de Metro.
Atès que amb una redefinició de traçat de la línia C3, es proposa una xarxa de metro a la comarca del Baix Llobregat a partir de la L3 amb final actual a Zona Universitària que tingui les característiques següents:
Unir de forma eficient els municipis de totes dues ribes del Llobregat,
Arribar a totes les àrees urbanes d’alta població en el moment actual i/o en previsió.
Unir els barris de cada ciutat entre ells i amb el seu respectiu centre històric i la seva respectiva estació de trens.
Atès que des d’aquesta perspectiva, considerem que el millor traçat de la L3 per a la nostra comarca és el següent:
Mantenir el traçat de la proposta sotmesa a exposició pública el 20 de febrer de 2008 entre la Zona Universitària i Sant Just Desvern.
Crear una bifurcació a Sant Just Desvern amb dos ramals, un en direcció a Sant Feliu de Llobregat i l’altre en direcció a Sant Boi de Llobregat.
Atès que pel que fa a Sant Boi, aquesta proposta implicaria:
1. Quatre estacions de metro línia L3: Molí Nou, Plaça Generalitat, Plaça Catalunya i Torre la Vila
2. Dues estacions de ferrocarrils Línia Rodalies C3 de RENFE: Torre la Vila i Sant Boi
El Grup Municipal ICV-EUIA proposa al Ple municipal l’adopció dels següents
Atès que en data 20 de febrer de 2008, la Generalitat de Catalunya ha exposat el primer document públic sobre les diferents alternatives de perllongament de la L3 de Metro fins a Sant Feliu de Llobregat. Aquest document ha estat elaborat a instàncies del DPTOP i se sotmet a consulta per determinar si cal o no el projecte esmentat a avaluació d’impacte ambiental.
Atès que creiem que no es pot deslligar la definició de la prolongació de la L3 del Metro del traçat de la futura línia C3 de Rodalies Renfe, que ha d’unir les dues ribes del Llobregat. En aquest sentit, es planteja una proposta conjunta de les dues línies de transport públic ferroviari per presentar en el proper debat del PDI 2008-2015.
Atès que pel que fa a la futura línia C3 de Rodalies Renfe, creiem que no té sentit un traçat que va de Cornellà a Sant Boi passant de forma innecessària per Sant Joan i Sant Feliu. És una prolongació que amenaça de forma seriosa la seva viabilitat com a alternativa al vehicle privat, ja que el temps de viatge s’incrementa de forma alarmant en relació al traçat més eficient, unint Cornellà i Sant Boi amb el recorregut més recte i curt possible. A més de millorar l’eficiència del transport i convertir-lo en autèntica alternativa a la circulació en superfície, la reducció dràstica de traçat permet una inversió més racional en la línia L3 de Metro.
Atès que amb una redefinició de traçat de la línia C3, es proposa una xarxa de metro a la comarca del Baix Llobregat a partir de la L3 amb final actual a Zona Universitària que tingui les característiques següents:
Unir de forma eficient els municipis de totes dues ribes del Llobregat,
Arribar a totes les àrees urbanes d’alta població en el moment actual i/o en previsió.
Unir els barris de cada ciutat entre ells i amb el seu respectiu centre històric i la seva respectiva estació de trens.
Atès que des d’aquesta perspectiva, considerem que el millor traçat de la L3 per a la nostra comarca és el següent:
Mantenir el traçat de la proposta sotmesa a exposició pública el 20 de febrer de 2008 entre la Zona Universitària i Sant Just Desvern.
Crear una bifurcació a Sant Just Desvern amb dos ramals, un en direcció a Sant Feliu de Llobregat i l’altre en direcció a Sant Boi de Llobregat.
Atès que pel que fa a Sant Boi, aquesta proposta implicaria:
1. Quatre estacions de metro línia L3: Molí Nou, Plaça Generalitat, Plaça Catalunya i Torre la Vila
2. Dues estacions de ferrocarrils Línia Rodalies C3 de RENFE: Torre la Vila i Sant Boi
El Grup Municipal ICV-EUIA proposa al Ple municipal l’adopció dels següents
ACORDS:
- Proposar al DPTOP la reconsideració del traçat de la línia C3 de Rodalies, evitant recorreguts innecessàriament llargs i duplicitats de traçat, i afavorint una visió global i més integrada de les línies C3 de Rodalies i L3 de Metro, amb dues estacions a Sant Boi de ferrocarrils Línia Rodalies C3 de RENFE: Torre la Vila i Sant Boi.
- Demanar al DPTOP que prevegi el perllongament de la L3 des de Sant Just Desvern fins a Sant Boi amb quatre estacions a la ciutat: Molí Nou, Plaça Generalitat, Plaça Catalunya i Torre la Vila.
- Demanar a l’ATM que consideri els dos acords anteriors en la redacció del PDI 2008-2015 que s’haurà de sotmetre a debat al llarg d’aquest any.
- Comunicar aquests acords al DPTOP, al DMAH, al Consell Comarcal del Baix Llobregat, i als ajuntaments afectats pels traçats actualment en estudi de les línies C3 de rodalies i L3 de metro.
Miguel Á. Merino Sánchez
Portaveu del Grup Municipal d’ICV-EUiA
Sant Boi de Llobregat, 30 de maig de 2008
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada