dimecres, 21 de novembre del 2007

EL CESSAMENT DE LA MINISTRA

El Grup Municipal d'ICV-EUiA ha presentat al Ple de novembre una moció exigint el restabliment del servei públic de RENFE rodalies, trens regionals i FGC prioritzant els interessos de les persones afectades i per a què es depurin les responsabilitats tècniques i polítiques, començant per la destitució de la ministra.

En el Ple es va reproduir la votació del Parlament de Catalunya en què els diputats i les diputades del PSC van rebutjar una resolució parlamentaria, presentada pels grups parlamentaris d’ICV-EUiA i ERC i recolzada per l’oposició, amb la diferència de què, al nostre Ajuntament, els socialistes van fer servir la seva majoria absoluta per impedir que prosperés la proposta, posant així la protecció de la ministra Álvarez per sobre dels interessos de la ciutadania.

L’actual col·lapse del servei públic de RENFE i l’afectació directa a la ciutadania de Sant Boi, amb la interrupció dels FGC, que es preveu que s’allargui fins al mes de març, planteja una situació d’autèntica emergència i calen, a més, de les peticions de responsabilitats patrimonials i de compensació econòmica a les persones afectades, la depuració de responsabilitats tècniques i polítiques per la mala execució de les obres i per les incidències produïdes, començant per la destitució de la ministra.

El Govern Central i el Ministeri de Fomento pressumeixen sense límits dels quilòmetres d’AVE que s’han fet quan haurien de posar l’accent en la modernització i ampliació dels trens de rodalies, que són els que utilitza cada dia la immensa majoria de la població a l’entorn de les grans ciutats. Una política que concentrés l’esforç en el transport públic i, de manera especial, en el ferroviari afavoriria la mobilitat, la qualitat de vida, el desenvolupament econòmic i el progrés sostenible i suposaria, sens dubte, una importantíssima aliada en la lluita contra el canvi climàtic.

Per avançar en aquesta línia el nostre grup parlamentari al Congrés demanarà una revisió de l’actual model d’infrastructura ferroviària i el cessament de la Ministra. Calen altres maneres de fer i altres persones més compromeses.

2 comentaris:

les hores i els dies ha dit...

La dimissió de la ministra és necessària per higiene democràtica, però, a efectes pràctics, servirà de ben poc atès que la idea central de la pretesa modernització d`Espanya passa per l`AVE oblidant-se del transport que utilitzem el 98 % de la ciutadania. Més de 900 incidències en dos anys a rodalies BCN haurien d`haver fet que la ministra que té la barra de comparar-se a Indalecio Prieto (jo més aviat diria amb Alvarez Cascos) hagués hagut d`haver presentat la dimissió o ser destituïda. Després parlen del "desapego" o "desafecció" de la gent: no m`extranya: ens demanen que anem a l`escola pública però ells, (Montilla, Mas, Benach...) porten els seus fills a la privada. Ens insisteixen en la qualitat de la Sanitat Pública, però (gairebé) tots tenen mútues privades i no trepitgen un ambulatori. Ens diuen que fem servir el transport públic, i (quasi) tots van en cotxe oficial o privat a tot arreu. Parlen del problema de l`accés a l`habitatge, peò tots tenen segona i tercera residència. Després al.leguen la "llibertat" personal com a excusa. Com deia Vladimir Jankélévitch: "Pare, no els perdonis, que saben quê fan".

Marc Arza ha dit...

Lluís,

50 raons per anar a la manifestació de l’1D.

http://catalunyafastforward.blogspot.com/2007/11/50-raons-per-anar-la-manifestaci-de-l1d.html

Aquest dissabte 1 de desembre a les 17:00 tots a Plaça Catalunya!

Fins aviat,
Marc Arza
www.catalunyafastforward.blogspot.com